pátek 18. dubna 2014

Presun do Padang Bai - Pomahat a chranit? To vis, ze jo....

Tak mame za sebou dalsi emotivni louceni. Po aktimatizaci v Kute a v Danny's Homestay se presouvame za potapenim a snorchlovani na vychodni pobrezi do male vesnicky Padang Bai. Posledni cau a check Wayanovi a Katutovi, nasedame na skutry a vyrazime...

 
Wayan a Katut - srandovni typci z hotelu


Po ceste nas ceka prvni blizka setkani s lokalni policii - jestli se tem sicakum jeste porad policie rikat da. Na tri proudove vypadovce z Denpasaru stoji asi 30 policajtu v reflexnich vestach a zastavuji skutry. Zastavuji jen bile, mistnaka ani jednoho.

Uz Adam mluvil o tomto lokalnim zpusobu podnikani - stavet bile turisty a vybirat prachy. Turista bez helmy = 100tis rupii (180czk). Turista bez ridicaku - stejne. Alespon, ze tyhle castky jsou relativne smesne a neleze to do penez.

Kazdopadne, videl jsem je tam vsechny stat, skakat skutrum do cesty a stavet je hlava nehlava a problesklo mi co me ceka. Zkusil jsem trik, ktery mi minule asi pred tydnem vysel - schovat se za nakladak. Tentokrat me ale jeden organ vyhmatl... U krajnice me s usmevem vita jak stareho kamarada, podava mi ruku, pta se odkud jsem a chce videt mezinarodni ridicak. Ten nastesti mam, jenze...

... jenze v nem chybi razitko u Acka. On nekontroluje vubec nic jineho a mam pocit, ze jde dost najisto. Chybejici razitko mu ocividne dela radost, vytahuje blocek, ukazuje Indonezsky text a castku 250tis rupii (cca 500czk). Snazim se branit, ale neuspesne. Martin ma stejny problem v reflexni veste o par metru dal. Jdu k Martinovi na konzultaci a dozvidam se, ze se s nima pry nebude hadat. Dal tomu svemu 20tis (36czk) a pripravuje se na odjezd. Memu policajtovi nabizim 50tis, on se mi vysmeje a domlouvame se na lidovych 100tis. Penize bere do kapsy, preje mi pekny den a skace do cesty dalsimu turistovi. Jen pro info -100tis znamena 9 dobrych obedu ve warungu, takze jsem asi nasytil celou jeho rodinu na Velikonoce.

Jedina vec, ktera me trosku stve je, ze kazdy dalsi blb, ktery nas zastavi muze udelat to same. To razitko tam  proste do konce pobytu nedostanu a  uz vim, ze samotny ridicak je mi k nicemu. No tak uvidime dal - priste kazdopadne dostane min!


Žádné komentáře:

Okomentovat